Monday, December 21, 2009

kenangan di burmese.................

assalamualaikum........................ hari ini adalah hari yang sepatutnya menjadi hari yang seronok buat ku.... semalam, aku dan kawan-kawanku telah membuat perancangan yang kami akan berkelah di air terjun.... ini kerana, kami semua sudah tidak lama berkelah dan bermandi-manda....kami semua seronok sekali membuat segala perancangan dan persiapan............... akan tetapi suatu perkara telah menghentikan segala keseronokan ku..... si dia yang amat aku sayangi menghalang aku dari pergi...... aku tidak tahu kenapa............. dia cuma berkata bahawa dia amat risaukan aku pergi ke air terjun tanpanya...... aku tidak tahu sama ada dia cuma terlalu risaukn aku ataupun dia hanya ingin mengawal pergerakkan ku...... akhirnya kau pergi juga dengan kawan-kawanku.... aku ingin sekali berseronok dengan kawan-kawanku itu........ akan tetapi jiwaku tidak tenang ketika berada disana..... aku asyik teringatkan si dia....... aku sungguh tidak sedap hati......... kerana sebelum aku bertolak dari rumah..... dia menghantar sms kepada ku mengatakan bahawa dia tidak akan makan sekiranya aku pergi juga....... aku terkedu dan secara automatiknya aku menangis...... di dalam hati aku berkata menggapa harus dia melakukan aku seperti itu?????? dia sakit,dia harus makan kerana dia perlu makan ubat...... itu yang aku beritahu pada dia....... dan aku juga berjanji akan jaga diri aku..... aku keraskan jua hatiku lalu aku pergi..... tidak lama selepas aku tiba di air terjun tersebut..... aku menerima suatu sms yang mngatakan dia pengsan..... automatiknya air mata aku menitis........ aku tahu dia pengsan kerana badannya lemah kerana dia tidak makan........... dan itu semua disebabkan aku......... keadaan itu membuatkan kawan-kawanku jadi tidak seronok...... saat itu aku terfikir...... mengapalah aku harus ikut...... jikalau kehadiran aku hanya akan membuatkn semua orang berduka....... saat itu juga kawan-kawanku mengemas barang ingin pulang....... tetapi kami tidak terus pulang, kami singgah dahulu di taman tasik..... mereka berbuat demikian untuk menenangkan fikiran dan jiwaku yang tengah berserabut..... selepas itu mereka membawa pula aku ke tempat karaoke.... untuk tujuan yang sama..... akan tetapi ada sms yang menghentikan aku..... dia meminta agar aku pulang kerumah...... jikalau aku sudah tiba dirumah baru dia hendak makan...... aku tidak ada cara lain selain membohongi dia..... aku bukan sengaja...... tapi itu untuk kebaikan dia juga......(maafkan ana) selepas aku membohongi dia aku bertanya mengapa dia tidak membenarkan aku pergi ke air terjun bersama kawan-kawanku......... rupa-rupanya dia pernah kehilangan sahabat baiknya di suatu air terjun..... seharusnya dia memberitahuku perkara yang sebenar sebelum ku membuat andaian yang bukan-bukan...... aku sayang kan dia dan aku tidak ingin sekali berprasangka kepadanya...... ABANG........ Ana mintak maaf sekiranya Ana ade menaykitkan hati abg.... Ana tak pernah bermaksud nk sakitkan hati abg...... sekali pun xpernah..... ana sayang abg.... dan ana terima apa jua yang abg bagi.... madu abg bagi, madu la bagi ana.... pahit abg bagi, pahit la bagi ana............... sekian.................

suker?....
www.tips-fb.com

4 comments:

  1. along..
    sabar yee...myb die syg sgt kat along..
    tuh yang cm2 tuh..k..;)

    ReplyDelete
  2. saba saba jgk....
    tp rse brslh lak wat dier cmtuh....

    ReplyDelete
  3. Kak Long,sbr ya..tabahkan hati...
    Haniskan tetap n01 dihati so redha jer...
    Hanis sendirip0n akui,prnh mmbuat tindakan sedemikian cm pkwe Kak Long tu...direct j tnpa bgtau reasons....Yg tahu,diri sendiri j.

    ReplyDelete